let me take you there.

fredagen var min enda hela skoldag denna veckan. men den blev inte hel ändå, om man ska vara ärlig. hade först svenska där vi såklart tittade på film och sedan gick vi. det blev en lång lunchrast med god mat. efter rasten så var det dags för mitt sista tyska prov någonsin. ja, det är sant. och provet fick göras med alla böcker och anteckningar som hjälp. vad är det för värld vi lever i? iallafall så var jag klar vid halv tre. sen satt jag och väntade på lisa som inte var klar med provet, men även jalle och alle som hade en annan lektion. när alla väl var samlade + svedde så gick vi till ica för att de skulle tipsa. jag önskar att jag fattade sånt. eller kanske inte så mycket egentligen. efter det så gick vi skilda vägar. jalle och alle gick hem till sitt, svedde hade annat och göra medans jag och lisa var hungriga. så det blev en tripp till pappa min och sedan fick vi också träffa några andra kända ansikten. men vi tyckte att det var lite tidigt att äta så vi satt i solen någon timme innan vi gick och åt på torggrillen. det kan hända vad som helst när man sitter där. iallafall så fick vi träffa ett antal andra kända ansikten, och det gör mig ingenting. efter ett tag så ringde vi jalle för att han skulle hämta oss så att vi sedan kunde åka till jägersborg och se på matchen. men det kom två bilar och jag och lisa delades upp i en varsin. innan vi åkte till matchen så hann vi med att åka en stund till prästängen där det spelades volleyboll, och sedan hann vi också åka till statoil och köpa glass. enligt alle så är det det bästa stället att äta glass. iallafall, efter det så åkte vi till jägersborg för att se när de vann över vem vet vilka. men det kvittar ju. det var trevligt. jag ville ha popcorn men ack nej, vad är det för affärer vi har egentligen? sedan hann vi åka hem till lisa lite för att sedan åka hem i mörkret.
vaknade igår av att ha en bra känsla i magen. och det blev ju en underbar dag som jag inte vill glömma. vi åkte till råå för att spela match, och vi vann med 5-1. jag spräckte även min måltorka, och det är alltid en underbar känsla. jag var den enda som höll vad jag lovade när det gäller målen den dagen. men det gör inget. efter det så åt vi i laget utomhus och sen började festandet efter det. bussen hem var fruktansvärt rolig och jag ser vissa i laget som så mycket bättre människor nu när man äntligen lär känna dom på riktigt. sedan åkte alla hem till sitt utom jag. jag följde med sudden hem och där började förberedelserna inför förfesten. det var en väldigt rolig förfest och det var knappt att man ville gå därifrån. men det gjorde vi tillslut för att bege oss till rinkdansen. vägen dit gick ju inte riktigt som planerat, men vi hade fruktansvärt roligt. medans alla andra kom in för 150 kr, så kom jag in på 20 kr. det är charmen som gör det. eller? iallafall så blev det mycket mer lyckat än jag trodde att det skulle bli. mycket kasedans, men även annat. träffade nya människor, och det finns nog inget bättre än det. åkte sedan hem med mamma och pappa och var mycket mer än nöjd med den dagen. tack till alla som hjälpte till att göra den dagen oförglömlig.
image10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback