heart cooks brain.

nu är jag sliten, förskyld och lite smått irriterad. som kanske märks så har jag inte haft en så bra dag. jag menar den har inte varit jobbig men det är de små sakerna som irriterar mig så fruktansvärt just nu. och jag vet, ibland så hänger jag upp mig på saker. och jag vet att jag på så sätt skjuter ifrån mig folk som jag bryr mig om. jag gör inte det med vilje. men ibland så vill man bara att folk ska vara ärliga. jag tror även att jag har lite problem med att mina vänner förändras. alla förändras, men vissa saker vill man aldrig ändra på.
vi hade första turismlektionen i morse och min lärare var så spänd på att höra hur jag haft det i usa. det är så svårt att försöka få folk att förstå hur jag hade det där egentligen. det går inte att beskriva med ord. man måste ha varit där med mig. iallafall så fyllde en i vår grupp år idag och eftersom det ändå skulle vara en lugn lektion och vi skulle ta skolfoto mitt i allt så köpte vår lärare lite fika och vi satte oss utomhus och pratade om våra sommarlov. vid halv elva slutade vi för att ta skolfoto, men som vanligt så var något fel och vi fick vänta en halvtimme. men vi elva så var det skolfoto dags, och jag som hatar att ta foto såg verkligen inte fram emot det. det enda roliga var att en av fotograferna såg ut som brandon flowers i the killers. efter att ha genomlidit skolfotot så gick vi till matsalen där det var smockfullt. och när jag och lisa nästan precis kommit fram till maten så segade personerna framför oss sig något så fruktansvärt. och förresten så är matsalen ingenting mot vad den brukade vara. både jag och lisa sneglar bort mot borden vid fönstren och hoppas på att våra favoriter ska sitta där. men tyvärr så gör de inte det. om ni bara visste hur mycket vi saknar att ha er där. det har bara gått två riktiga skoldagar, men vi saknar er otroligt mycket ändå. de stunder vi har haft tillsammans i den dumma matsalen. efter en mindre lyckad lunch så var det dags för lektion två som var idrott och ledarskap för min del. denna lektion var så seg då vi skulle planera men kom ingenstans alls. så efter mycket prat om ingenting så bestämde vi oss för att ta planeringen nästa vecka och på så sätt kunde sluta redan tjugo i två idag. om folk bara visste hurdan skola vi egentligen går på. såklart så regnade det när jag hoppat av bussen för att gå sista biten hem. på något sätt känns det som om det inte var min dag idag. under dagen så fick jag även ett sms från min tränare som sa att vi skulle ha joggingskor med oss till träningen idag. det är aldrig ett bra tecken. efter att ha fått reda på att en av våra hästar är sjuk så var det dags att ta sig till träningen. väl framme så var det dags att ta på sig joggingskorna och hoppas på det bästa. detta var nog den enda tur jag hade idag. tränaren sa att det bara skulle vara en lugn träning och vi skulle endast springa i tjugo minuter och sedan stretcha resten av träningen. men eftersom att jag nu har ett väldigt stort problem med mina benhinnor så var även detta jobbigt. men jag kan bara tänka hur jobbigt det hade varit om vi hade haft vanlig träning.
och som en bra avslutning på denna dag så var en stor skogsmaskin på vår väg och blockerade så att vi fick stå och vänta tills han var klar. men under tiden så gick jag och pappa igenom viktiga delar på bilen.
imorrn så blir det återigen skola. men förhoppningsvis så blir det en bättre dag imorrn. ska även spela match med b-laget. eftersom att jag ska vara i stockholm hela helgen och missar a-lagsmatchen då så får jag vara med och spela imorrn. förhoppningsvis så går det bättre än vad det gjorde med a-laget igår. jag gjorde mål, men att spela lika var inte vad vi behövde.
nu behöver jag nog snart gå och lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback