I luv the valley oh.

klockan tre minuter över nio i lördags så åkte vi först till hässleholm för att sedan byta tåg mot stockholm. linda kom på att hon glömt sin plånbok och vi försökte på alla vis att få den att komma med till stockholm. men vi lyckades tyvärr inte. men vi hade ganska roligt under tiden iallafall. sov nästan hela vägen till t-centralen, och detta är inte en bra sak då jag är väldigt slö efter att jag sovit på dagen. väl framme i stockholm så sökte vi först upp vårt hotell där vår svit väntade på oss. där slängde vi sedan våra väskor och la oss och vilade en stund. lite vin och cider senare så var det meningen att vi skulle gå och hämta våra påsar direkt, men eftersom att vi gick förbi en skorea så gick det inte så bra. vi hittade alla något som föll oss i smaken. efter det så var det dags att hämta våra påsar. efter det så gick vi runder i stan för att hitta ett ställe att äta. tillslut så hittade vi ett ställe där maten inte kostade över etthundratrettio kronor. det roligaste var att eftersom linda glömde sin plånbok så glömde hon även sitt leg. det hade resten av oss väldigt roligt åt då det var dags att beställa dricka. men jag tror att linda kunde leva med det. efter maten så blev det dags för oss att dra oss tillbaka till hotellet och vår mysiga svit.
dagen därpå var det väldigt jobbigt att gå upp ur sängen. dels för att det var så skönt att sova men även för att jag visste att jag hade en mil av löpning med mina benhinnor framför mig. frukosten var iallafall underbar och vid tio så drog vi oss vidare till gärdet där allt skulle börja. det gick bättre än jag trodde att det skulle göra. mina benhinnor är inte vad de brukade vara. nej, nu låter det som om jag är en gammal kärring som klagar på allt. iallafall, efter loppet så åkte vi direkt tillbaka till hotellet för att duscha och vila oss inför middagen. på pizzerian så gick det bättre vad gällde drickan, och vi hade väldigt roligt åt det. efter middagen så var vi otroligt trötta och gick direkt tillbaka till hotellet. där väntade vitt vin och choklad. det är något som jag rekomenderar.
igår så var det äntligen dags för vår shoppingdag. något som vi alla sett fram emot hela helgen. det gick bättre för vissa, men jag tror att jag shoppade tillräckligt i usa för ett tag. vi hade en trevlig dag och jag och linda fick tillslut äta på taco bar. efter att vi sedan suttit på t-centralen och kollat in hetingar ett tag så gick vi till perrongen för att åka tjugo över sex tåget tillbaka till skåne. på tåget så försökte jag att läsa så mycket körkortsteori som möjligt. men linda störde mig hela tiden. men det gjorde ingenting, för att roligt hade vi. i hässleholm så hämtade pappa sedan oss och väl hemma så slocknade jag snabbt.
idag så fick jag gå upp klockan kvart i sex vilket var otroligt jobbigt. anledningen till detta var att jag skulle åka tio över sju bussen till älmhult. och klockan halv nio så skulle jag skriva mitt teoriprov. detta gick väldigt bra och nu är jag ett steg närmare körkortet. precis som alla andra säger i denna situation. fick sedan vänta länge på tåget för att komma till skolan. och i skolan väntade ännu en väldigt onödig turismlektion.
imorrn är det onsdag. så underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback