a decade under the influence.

att jämföra personer är nog en av de värsta saker som finns. när ska folk förstå att alla är olika. det finns nog ingen som vill bli jämförd med någon annan. att jämföra någon kan vara både att jämföra bra eller dåliga saker. det kan också vara ett sätt för folk att förklara att en person är bättre än någon annan. i vilket fall så är det helt fel att jämföra. jag antar att det var bara något som jag ville få ur mig. kanske för att jag ofta jämförs med andra.
jag önskar att folk kan sluta att göra det.
igår va en sådan dag när jag inte visste något som skulle hända i skolan. förrutom att vi skulle få tårta. och tro mig, det tårtan har jag sett fram emot hela veckan. vi började iallafall med att se tre projektarbetesredovisningar. det va väl intressant, men det gav mig inte mer idéer om vad jag ska göra för projektarbete. eftersom att det hela tiden var pauser så gick jag och lisa till byn istället. lisa skulle köpa blommor. pojkarna blev glada och jag blev åter påmind om att de inte kommer att vara på skolan när jag kommer tillbaka efter sommarlovet och det gör mig lite ledsen. vi har haft roliga stunder och det kommer jag inte att glömma. till lunch blev det grillad korv och sedan satt vi i gräset och lyssnade på bandet som skolan hyrt in för jubileet. det var mysigt och man kände att sommaren är här.
vid två åkte jag hem för att sedan åka tillbaka till osby för att spela match. med halva laget sjukt eller skadat så var det dags för vår första förlust. men man kan inte vinna varje gång. men stämningen var ganska hög i omklädningsrummet efter matchen iallafall. jag och lisa hade bestämt att vi skulle ta en runda om prästängen efter matchen eftersom att vi visste att några blivande studenter skulle vara där. kvällen var intressant.
idag har jag bara jobbat och nu måste jag fixa lite saker för att snart kommer lisa och hämtar mig. medans resten av folket ska till balders, så ska jag och lisa laga middag och titta på de trevliga filmerna vi fick på festen. har glömt vad det var för några, men det kan bli intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback