stockholm och fall out boy.

vid sju i måndags började bussresan mot huvudstaden. det jag såg fram emot mest var såklart konserten som skulle vara på tisdagskvällen. iallafall så gick bussresan ganska snabbt och jag hade fullt upp med att fixa allting innan vi kom fram. väl framme på vandrarhemmet så fick vi väl ett helt ok rum. trots att det luktade unket etc. efter att bara ha varit där en liten stund så åkte vi ut till tv4:s inspelningslokal där vi skulle vara med i inspelningen av det nya tv-programmet tack gode gud. efter en lång väntan så fick vi gå in i studion. programmet var inte i min smak alls. tråkig humor och lång väntan hela tiden. det enda som var bra var hetingen som pratade i pauserna.
efter inspelningen åkte vi tillbaka in till stan där vi släpptes av för att gå och äta. eftersom att inte så mycket var öppet så blev det mat på max. men det var helt ok. sen åkte vi hem och la oss.
på tisdagen gick vi upp tidigt och åt en god frukost. efter det så åkte vi till expressen för ett studiebesök. det var väl ok, men kunde varit bättre. efter det åkte vi vidare till riksdagen för ännu ett studiebesök. hon som guidade oss var tråkig och hade en fruktansvärt jobbig röst. efter det så gick vi runt lite i stan för att sedan gå tillbaka till vandrarhemmet. och eftersom en viss person inte kunde hålla käften vad gällde konserten så var vi tvungna att följa med en runda till cosmonova. vilket vi annars inte hade behövt. men efter att ha varit där en stund tog jag, lisa, marre, martina, sebastian, andré, sg, daniel, j-o och sofie tunnelbanan till gullmarsplan för att sedan gå vidare till fryshuset. där fick vi stå i kö i ca. en och en halv timme. och under den tiden önskade jag hela tiden att jag gått dit själv. aldrig har jag varit med om så mycket gnäll. varför följer man med om man inte ens tycker om bandet och bara ska klaga hela tiden? då kan man lika gärna stanna hemma och inte förstöra för dom som verkligen vill se på konserten. väl när vi kom in och förbandet började spela så blev allt lite mer negativt eftersom alla klagade på dom också. de va inte bra, men man kan hålla käften om det också. när konserten väl började så försökte jag och marre komma så nära som möjligt. det va fruktansvärt va varmt det blev. men när fall out boy väl började spela så glömde man bort allt knuffade och svettande som pågicks. fall out boy var jätte bra, och killen som följde efter mig var inte så fel heller. just under deras spelning mådde jag jätte bra. pete är het och det gör allting mycket bättre. det va roligt med killen för den delen också.
efter konserten gick vi ut och åt. det blev max igen men vad gjorde det efter en så bra konsert. efter det blev det att gå tillbaka till vandrarhemmet igen.
på onsdagen packade vi in våra saker i bussen och sedan gick de olika inrikningarna åt varsitt håll. vi som går turism gick först till vasamuseet och sedan till grand hotell. det är helt sjukt vad fint det va därinne.
efter det var det fritt hela eftermiddagen. först gick vi i turism och åt där vi träffade några andra. efter maten gick jag vidare med andra för att det skulle shoppa lite. vid 4 satte vi oss i bussen för att åka hem. vilket jag verkligen ville. när jag nu hade varit på konserten fanns det ingenting som jag ville stanna kvar för. alltså, förrutom fall out boy konserten så var stockholmsresan inte alls något speciellt. man får se hur folk verkligen är. helt sjukt va min syn på vissa kompisar har ändrats.

dessutom fick killen på konserten mig att förstå en sak. jag är inte redo alls. och jag orkar inte med det nu. kanske aldrig. fri just nu är det som gäller. stockholmsresan fick mig att förstå en sak till. jag behöver att komma härifrån. det är sjukt hur folk här beter sig. allt följs precis som ett schema. står du långt ner i rang så säg inte det du egentligen vill säga, för att det har du inte rätt till. iallafall inte i närheten av vissa människor. helt sjukt hur vissa människor fungerar. i sommar slipper jag detta stället iallafall. och alla dåliga människor som kommer med det.

image7

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback