with a little help from my friends.

i fredags så kom äntligen den dagen då jag och lisa fick tid över att åka till malmö och shoppa. tro mig, det har avbokats många gånger. men dagen kom och visst shoppade vi en hel del. om bara allt i livet vore gratis. men så är det inte. men saken är den att det bästa i livet är gratis. tänk på den du. efter en dag med en massa shoppande och lite mat så begav vi oss hem för till osby för att sedan handla det sista till nästa dag. sent på kvällen satt jag och lisa och försökte komma överrens om hur våra cd-skivor till festen skulle vara. vår musiksmak är absolut inte likadan men det gick ganska hyffsat iallafall. vi hade bestämt oss för att gå och lägga oss tidigt, men vi misslyckas alltid med det.
vaknade igår av att mina föräldrar skulle lämna huset och överlåta ansvaret till mig och lisa. de retade mig genom att inte berätta vart de skulle. jag är förveden. iallafall så satte och jag lisa igång med städningen etc. inför kvällen. under dagens ösregn så körde vi fyrhjuling för att hämta stolar som vi under kvällen sedan inte använde. men saker och ting ändras. det stora partytältet som ifk osby lånat ut till oss användes inte heller, men vi hade fullt upp att sätta upp vårt egna lilla tält. och tro mig, det va ganska jobbigt eftersom att vi bara var två. dagen gick snabbt och vid fem kom de första gästerna. vi grillade och gjorde vid oss. allt eftersom att kvällen flöt på som kom det fler och fler människor och malshult har nog inte varit så fullt på länge. även de som inte var bjudna kom och skulle tvunget förstöra en del. en sak undrar jag bara, hur orkar man åka en mil ut i ingenstans till en fest som man inte ens är bjuden till? men det händer väl alltid att oinbjudna kommer. jag får väl leva med det.
tack till alla som kom och alla fina presenter.
idag har jag och lisa städat efter gårdagens fest. det var inte så farligt som jag trodde. det enda som gick sönder var en ful duk. kan bara säga, det skiter jag fullständigt i. vid tre var vi tvungna att åka till byn för att hjälpa till på bilbingot. det va ganska trevligt men gubben gick oss på nerverna så fruktansvärt. min kväll har gått åt till att äta och läsa världarnas krig. inte frivilligt måste jag säga.

alla måste ha en egen "att-göra" lista.
image9

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback