long walk home.

vaknade i onsdags med vetskapen om att sotaren skulle komma mellan nio och elva. och eftersom att det är min halv-lediga dag så var det jag som skulle vara hemma när han kom. gick upp vid halv nio och redan vid tjugo i nio så kom han, sotaren. konstigt nog så kom han tjugo minuter innan han egentligen skulle vara här. och sotare är ju inte berömda för att vara i tid precis. men det gjorde ingenting. han va klar efter ca en halvtimme och sedan kunde jag ägna min morgon åt att plugga lite filosofi. men vid tjugo i elva så var det dags att pallra sig till bussen. efter lite lunch i skolan så var det återigen mattestuga. det gick inte riktigt som planerat denna dag. åkte hem med pappa vid två och väl hemma så fick jag fortsätta med mitt filosofiarbete. det var meningen att jag skulle skippa träningen på kvällen, men det blev ju inte riktigt så.
igår så hade jag bara en lektion, matte. när matte c är slut så lovar jag att aldrig mer räkna matte. det är nog ett löfte som mest gynnar mig. iallafall så körde jag vid kvart över ett. en tripp till willys för att köpa kola för femhundra kronor och sedan fortsatte vi att köra. en mycket trevlig eftermiddag om jag får säga det. jag var hemma vid fyra och sedan vid sex så var det dags att åka till byn igen. denna gången för att jobba på affari med fotbollslaget. orden vit, halvgul och gul utbyttes ett antal gånger, men vi hade väldigt trevligt.
idag så försov jag mig rejält men hann med min buss iallafall. skulle köra vid halv tio och det var lika intressant idag. killen jag körde tillsammans med kunde visst inte se skillnad på en skylt som varnar för byggnadsarbete och en som varnar för kor. men det gav mig ett skratt iallafall. det blev mycket snack om att den blåa är godast och vi blev även lotsade av en fyrhjuling.
på eftermiddagen så var det dags för filosofiprovet. det som var väldigt speciellt med detta provet var att vi undertiden åt prinsesstårta. det är inte något som händer varje dag. men det var faktiskt ganska mysigt.
bror hämtade mig efter skolan och sen dess har det inte hänt alltför mycket.
funderar på att hämta pappas cykel innan min dåliga vana idol börjar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback