polar opposites.

jag antar att jag får börja med den otroligt speciella fredagen. på morgonen så åkte vi med idrott och hälsa b till vittsjö för att spela golf. det vi fick göra först var att träffa vår instruktör. han visade sig att vara ett riktigt as. jag vet inte riktigt om det är en underdrift. iallafall så började vi med utslag, om det var vad det egentligen kallades, och detta var nog det roligaste. men en sak är säker, golf är inte min grej. ungefär tjugo brutna peggar efteråt så skulle vi putta. aset till instruktör hade många invändningar och lät oss hela tiden förstå att han var ett proffs. och detta var något som jag hade svårt att tro. efter att vi puttat ett tag så var det dags för att ta en tur ut på banan. efter att aset till instruktör, som förövrigt hette lars, hade hånat ett stort antal i vår grupp och berättat om hur jävla dåligt det var i tyskland och hur jävla fula kvinnorna var där så var det dags för oss att åka tillbaka till skolan. detta tyckte jag var mycket skönt eftersom om jag stannat kvar längre så hade jag nog gjort något som jag kanske ångrat.
efter lunchen, som bestod av lite halv dålig soppa, så var det dags för vår nästa resa. denna resan bar av till kristianstad. först så fick vi lite fritid och då så gick jag och lisa runt i affärer lite. sen vid kvart i tre så samlades vi allihopa utanför konserthuset för att besöka bokmässan. väl inne så satte vi oss och fick höra något av det värsta jag hört. jag kan inte förstå att man kan spela så illa på en saxofon. efter det så gavs ett pris ut till en av de segaste människor jag någonsin sett. men han tackade så hjärtans och berättade en historia om sina två ansikten och språk som han inte förstod. efter det så fick vi plågas lite extra av saxofonkillen innan leif gw persson började sitt föredrag. trots att han var så full av sig själv så tyckte jag att föredraget var ganska intressant. vid kvart i fem så gick bussen hem och väl i osby så missade jag min buss med två minuter. det var ganska irriterande. blev hämtad istället vilket egentligen var bättre eftersom att det regnade. kvällen blev lugn vilket var skönt.
på lördagen så var det åter dags för match. vid tolv ringde tränaren och jag förstod att jag skulle bli sen. när jag sedan var framme på platsen som jag skulle hämtas vid så körde en buss förbi mig och alla vinkade. jag som trodde att det var några i laget som skojjade väntade på att de skulle vända, men när det inte hände så visste jag att något inte var rätt. efter ett tag så kom rätt buss från ett annat håll. de hade inte sett mig och därför råkat köra förbi. men de förstod sedan sitt misstag och vände. men vinkat kunde de ju inte gjort då. jag fick då veta att herrlaget även skulle åka till helsingborg med buss, och där hade jag svaret. det var ju mindre pinsamt för jag kan tänka mig hur min min såg ut när de körde förbi. väl framme i helsingborg så tog jag ett antal ibumetin och salva för att dämpa smärtan i mina benhinnor. kände inte av någonting under matchens gång vilket var underbart. men såklart så ska ett as ge mig en lårkaka. det är något som är emot mig. jag förstår inte varför jag inte ska få spela en match utan att bli skadad eller ha ont. vi vann iallafall matchen med 4-1. en kycklingsallad, juice och en bussresa senare så var jag hemma. huset var fullt av folk. jag ringde lisa och efter ett tag så kom hon och vi dök i kräftorna precis som alla andra. senare blev det film och vindruvor.
idag så vaknade vi båda inte förrens klockan tolv. vi tog bara det lugnt tills lisa åkte hem vid tre. och resten av dagen så har jag inte gjort så mycket mer än det heller. tittat på film och bara slöat. det har ju varit perfekt väder för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback