I have friends in holy spaces.

just nu ligger jag i sarahs väldigt personliga soffa, med detta menar jag att den är väl inte så vacker, och har sarah bredvid mig i hennes säng. vi har båda lite problem att sova då vi sov länge i eftermiddags. men ibland så måste man få sin skönhetssömn. vad gäller mig så kan jag behöva det, men inte sarah hon är så söt så. dagen har gått åt att plugga. jag tycker inte om kapitel som är så långa. det känns inte som om man kommer någonstans. när klockan blev "för sent för att plugga" så gick vi till affären för att köpa det som skulle förtäras till middag. det blev kyckling, sallad och min personliga favorit klyftpotatis. efter att ha avnjutit denna underbara middag så blev det återigen en tripp till affären då vi hade bestämt oss för en myskväll istället för att festa. det blev ju en hel del förra veckan. kassören gillade oss och gav oss en gratis påse. så romantisk. så under kvällen så har vi legat här ihopkrupna i sarah soffa med personlighet och bara haft det mysigt. men mina tankar har varit lite överallt. känns som om det är mycket som händer under kort tid. jag borde väl vara van vid det vid den här tiden, men jag är ju inte född i stan. tankarna flyger då jag måste plugga hela veckan för att jag har min första salstenta på lördag och sedan på söndag så ska jag flytta in i min nya lägenhet. det är mycket att tänka på, tro mig. allt ifrån utrymme till duschdraperi. jag ser dock fram emot det väldigt mycket. det kommer vara mitt, och bara mitt. känns lite bättre att bjuda in folk till något som bara är mitt, med saker som bara tillhör mig. och jag ska fylla det med saker som skriker och beskriver mig. det finns en del saker som gör det. tänker inte ge exempel, känner ni mig så vet ni. jag visar det ganska bra och ganska ofta. en annan tanke som snurrar i huvudet är julen. det är nära nu och det känns speciellt att åka hem till julen. jag tror att jag kommer uppskatta det mer nu. efter allt som hänt under hösten så vet jag att vi behöver varandra. och jag behöver vara runt människor som jag bryr mig om. sådana människor finns här också, tro mig, de är underbara. men det är något med ens familj ändå. även om jag faktiskt anser att mina vänner här i halmstad är en del av min familj. jag träffar dom varje dag, och de vet mer än jag vill att de ska veta om mig. men det är sånt som räknas till en familj. igår så hade vi väldigt trevligt då vi bakade pepparkakor och lussekatter tillsammans. det blev väldigt bra, speciellt de som fick ett speciellt utseende. under kvällen så tog de även min armageddon ta tummen ur röven. jag är faktiskt glad att jag fick göra det på en sådan bra dag och med så fina människor. fick även ett samtal av d. under kvällen. jag saknar mina favoriter, en massa. julen är gjord för er. måste även köpa julklappar. men det blir väl i sista sekunden, som vanligt. det är nog en del av min jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback