paralyzer.

jag trivs mer än väl än så länge i halmstad. har träffat många nya människor och vi ser till att vi har saker att göra varje dag. vi har satt våra spår på kåren och även några i stan. stan har jag själv inte satt mina spår i på kvällstid, men väl på dagtid. sen förra torsdagen så har jag och min familj, inte min riktiga familj då utan gruppen som vi jobbar i, aka sarahs familj, jobbat med vårt första riktiga arbete. vi gjorde det nog större än vad det egentligen var tänkt. men bättre med större än mindre, eller? igår så gjorde väl jag och sarah inget nyttigt. ovanligt är det väl inte. på kvällen blev det iallafall en tripp till nyhem för lite poker. det gick väl inte så jävla bra, men trevligt va det. idag så var det föreläsning och sedan pluggade vi lite till. med understrykning på lite. just nu sitter jag bara och väntar på kvällens bravader. förfest i stan och sedan blir det kåren. skriver mest här för att en liten fågel viskade i mitt öra att jag skulle göra det. måste förresten berätta en riktigt rolig sak. en kompis är norrlänning och som ni som känner mig vet, så är jag ganska bra på att hamna i min grova skånska. iallafall så satt vi och pratade igår och jag frågade honom om han gillade pistvakt. han blev helt exalterad och sa "ja, det gör jag. men jag tycker att det är dåligt att man inte kan köpa det här i affärerna." där sitter jag och förstår inte riktigt vad han pratar om, och när han fortsätter, "men det är riktigt gott att koka dom", så blev jag lite fundersam. är det något fel på honom eller? så jag frågade honom vad det egentligen var han pratade om och då visade det sig att han pratade om pitepalt. jag garvade så att jag höll på att dö. antar att det inte låter så kul, men skåningar och norrlänningar går inte så bra ihop. jag har ju återigen blivit mobboffer. jag kan faktiskt inte hjälpa att jag är skånsk. fast jag är stolt över det. får väl leva med det faktum att jag blir mobbad konstant hela dagarna. skit samma, jag gillar personerna här iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback