rockstar.

måste återigen dela med mig av något som jag verkligen irriterar mig på. denna gången så gäller det när folk gör covers eller använder samma melodi som andra låtar redan har. det är väldigt sällan som en låt blir bättre än originalet så snälla sluta. vi kan börja med en låt som folk omöjligt kan ha missat alltså basshunters - now that you're gone. han måste vara fruktansvärt kass då han inte ens kan göra en ny melodi till hans tramsiga fjant-låtar. en annan låt är jill johnssons - angel in the morning eller vad den heter. hon har ju iallafall "inte" tagit melodin från shaggy's - angel. ett annat exempel är en av de låtarna som var med i melodifestivalen förra veckan. först måste jag säga att melodifestivalen och allt som har med den att göra är hemskt pinsamt och jag hoppas att de lägger ner hela skiten inom snar framtid. musiken suger och alla gör bort sig otroligt mycket. tillbaka till låten. för det första så var det en kille som jag aldrig hört talas om innan, det är inget fel med det, men han gjorde ju inget som någon annan inte hade gjort förut. hans låt lät precis som karl martindahls bidrag för ett antal år sedan. ännu ett exempel är det då någon grupp som man aldrig hört talas om gör en cover på rihannas - umbrella. som att man inte har hört tillräckligt av den skitlåten. nu måste man stå ut med den ännu en gång. ännu ett exempel är det faktum att de har lagt ihop tre av sveriges såkallade flickfavoriter, alltså snygge-erik, danny och mattias, för att göra en cover på all for love. om de nu tvunget ska sätta ihop flickfavoriter till ett nytt boy-band så försök att göra en egen låt till dom. inte ska de få någon som helst credit för att de förstör någon annans låt. så snälla lägg ner allt som har med covers att göra om det inte kan göras bättre.
idag så är det första dagen på sportlovet och jag är återigen ledig eftersom att detta är den dagen som vi fått igen för öppet hus. för min del är det extra gött då jag inte var med på den lördagen heller. tog en sovmorgon i morse och sen så har jag varit riktigt duktig. vad jag har gjort har ni inte med att göra. kvällen ska spenderas med lisa och sg.

Kommentarer
Postat av: linda.

jag håller med om allt! :)

Postat av: Anonym

måste bara kommentera att jill jonhssons "angel of the morning" är en cover på en annan låt, som också shaggy har gjort en cover på hehe =) så det är ej stöld

2008-03-03 @ 23:07:59
Postat av: Anonym

okej, anonym.
det betyder att båda två har stulit den.
jag tycker dock att även om de har fått lov att ta melodin så låter det ändå förjävligt.

2008-03-04 @ 15:22:44
URL: http://cambria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback